Jak się pozbyć cellulitu...

Temat w ostatnim czasie dość popularny. Większość pomysłów na to jak skutecznie poradzić sobie w walce z "pomarańczową skórką" już pewnie znacie. Poniżej chciałam więc tylko przedstawić kilka sprawdzonych ćwiczeń na partie ciała, w obrębie których najczęściej lubią się odkładać nierównomiernie rozmieszczone cząsteczki tłuszczu. Nie mam zamiaru Was oszukiwać, dlatego zmuszona jestem napisać, iż cellulitu nie da rady pozbyć się w całości. Owszem, można go zniwelować, nawet w znacznym stopniu, lecz gdy pojawił się na naszym ciele raz, nigdy nie będziemy już mieć idealnie gładkiej skóry. Dieta i odpowiedni trening to jednak podstawa do tego, by cieszyć się lepszą kondycją naszego ciała. Podobno nawet masaże drenujące nie przynoszą tak dobrych efektów, jak regularne ćwiczenia fizyczne. Walka z cellulitem jest jednak długa i wyczerpująca. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, ale z własnego doświadczenia wiem, że trening 4-5 razy w tygodniu potrafi przynieść zadowalające rezultaty. Likwidacja "pomarańczowej skórki" o 50%? Taki efekt leży w zasięgu każdego z Was. Potrzeba tylko trochę silnej woli, gotowości do stawienia czoła nowemu wyzwaniu i moc pozytywnej energii! Starcie z cellulitem może trwać kilka miesięcy, ale chyba warto się starać?

1) Squat
Stań w rozkroku na szerokość bioder i wypchnij miednicę mocno do przodu (zrotuj ją). Ręce wyciągnij prosto przed siebie na wysokość barków, a kolana ugnij i zrób przysiad, jak najniżej potrafisz. Tyłek jest mocno wysunięty do tyłu (podobnie jak u narciarza). Twoje kolana NIE mogą wychodzić poza linię palców u stóp, co oznacza, że pozostając w przysiadzie musisz widzieć znad kolan swoje stopy. Zepnij pośladki i mocno napnij mięśnie brzucha. Pozostań chwilę w tej pozycji, a następnie powoli się wyprostuj i wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 15 powtórzeń.

2)Wypady
Pokochałam to ćwiczenie, chociaż początkowo nie jest wcale takie proste;). Stań w pozycji wyprostowanej. Prawą nogę, ugiętą w kolanie, pozostaw z przodu, zaś lewą przenieś do tyłu i również ugnij ją w stawie kolanowym. Podobnie, jak w ćwiczeniu pierwszym, kolano prawej nogi, pozostającej z przodu, nie może wychodzić poza linię stopy. Wytrzymaj  4 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Zrób 15 powtórzeń, a następnie zmień stronę.

3)Półprzysiad
 Stań w szerokim rozkroku i skieruj stopy na zewnątrz. Ugnij kolana i zrób półprzysiad, jak najniżej potrafisz. Pośladki i brzuch są mocno napięte. Pozostań w tej pozycji 8 sekund, powoli się wyprostuj i powtórz 15 razy.

4) Pozycja półwysoka. Wykonaj klęk jednonóż podparty (opieramy się na wyprostowanych rękach, jednak osoby ze schorzeniami kręgosłupa lub znaczną nadwagą powinny podeprzeć się na przedramioniach, tak, aby nie obciążać kręgosłupa). Jedną nogę unieś ugiętą pod kątem 90 stopni w górę, jak najwyżej potrafisz, następnie opuść ją powoli i jeszcze raz podnieś do góry. Tak jak poprzednio powtórz 15 razy i zmień stronę.

5) Pozostajemy w pozycji półwysokiej i klęku jednonóż podpartym. Jedną nogę wyciągamy wyprostowaną i unosimy ją w górę, a następnie powoli opuszczamy. Należy wykonać 15 powtórzeń i zmienić stronę.

6) Pozycja cały czas taka jak poprzednio. Nogę uginamy w stawie kolanowym i odwodzimy ją w bok, tak aby pracowały mięśnie pośladkowe średnie i mniejsze. To ćwiczenie wspaniale ujędrnia i wyszczupla pośladki oraz uda. 15 powtórzeń.

Być może większość z Was miała już wcześniej styczność z tymi ćwiczeniami. Wydają się Wam nudne i monotonne? Uwierzcie mi - naprawdę wspaniale wpływają na te części ciała, na których lubi się gromadzić cellulit. Nic nowego się tu raczej nie wymyśli. Moje propozycje są standardowe, ale za to bardzo skuteczne. Pamiętajcie o REGULARNYCH treningach, inaczej cały Wasz wysiłek może zostać zaprzepaszczony. Ćwiczenia wykonujcie w 3 seriach. KONIECZNIE poprzedźcie je pięciominutową rozgrzewką, a na koniec wykonajcie stretching, czyli delikatne rozciąganie mięśni, które intensywnie pracowały podczas treningu. Powodzenia! :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Malaga i okolice Costa del Sol - chłonąc andaluzyjskie klimaty...

Długi weekend w Trójmieście - jesień nad polskim morzem!

Granada - śladami kultury mauretańskiej