Biegiem po zgrabne łydki!

Która z nas nie marzy o wysportowanych, długich do nieba nogach...? O ile to drugie to już raczej kwestia genetyki, o tyle pierwsze, przy odrobienie motywacji i silnej woli da się osiągnąć po kilku miesiącach wytężonej pracy nad własnym ciałem. Nic nie stanie się samo. Regularne treningi, co najmniej 3 razy w tygodniu to podstawa do tego, by marzenia przekształcić w rzeczywistość. Jakie ćwiczenia wykonywać i w jaki sposób każdego dnia dbać o to, by zrealizować swój cel i cieszyć się zgrabnymi, lekko umięśnionymi łydkami? Poniżej  kilka sposobów.

1) Bieganie to jedna z najlepszych form aktywności poprawiających wygląd naszych nóg. Podczas treningu biegowego poruszone do wysiłku zostają wszystkie większe grupy mięśniowe, m.in.: mięśnie czworogłowe i dwugłowe uda, trójgłowe łydki, pośladkowe a także mięśnie brzucha oraz ramion. Biegając regularnie, po kilku miesiącach, możemy się cieszyć lepszym wyglądem naszych nóg, które stają się jędrniejsze i szczuplejsze, a mięsień trójgłowy łydki pięknie się uwydatnia. Biegaj godzinę, jeśli jesteś do tego odpowiednio przygotowany pod względem fizycznym. Osobom początkującym radzę zacząć od krótszych treningów. Pamiętajcie o rozgrzewce przed rozpoczęciem treningu i stretchingu po jego zakończeniu!!!

2) Fitness - obojętnie na jakie zajęcia się zapiszesz, twoje łydki i tak będą intensywnie pracowały podczas treningu fitness. Założeniem aerobicu jest poruszenie, podczas zajęć, wszystkich głównych grup mięśniowych. Idealnym ćwiczeniem modelującym mięśnie trójgłowe są wspięcia na palcach w pozycji stojącej. Stań w niewielkim rozkroku i wykonuj wspięcia na palcach maksymalnie napinając przy tym mięśnie łydek. Zrób 20 powtórzeń, a następnie wykonaj kilka wykopów, aby rozluźnić mięśnie. Powtórz serię jeszcze dwukrotnie. Kolejne ćwiczenie: stań w szerokim rozkroku, wychodząc poza linię bioder. Ugnij kolana i cały czas trzymaj wyprostowany kręgosłup (tzw. pozycja pile). Następnie unoś pięty do góry (wykonujesz wspięcia) i opuszczaj z powrotem  na podłoże. 20 powtórzeń. Wróć do pozycji wyjściowej (pozycja stojąca). 3 sekundy przerwy i powtórz jeszcze raz serię.

3) O wygląd łydek można dbać także stojąc na przystanku autobusowym, siedząc za biurkiem w pracy lub oglądając telewizję. Najprostszym ćwiczeniem na tę część ciała jest po prostu maksymalne napinanie i spokojne rozluźnianie mięśni. To opcja dla tych, który migają się od codziennego treningu lub też tych, którym ćwiczeń ciągle za mało. Takie delikatne rozruszanie mięśni z pewnością pomoże lepiej znieść całodzienną pracę za biurkiem.

4) Zbawienny nordic walking! Będę Was do niego namawiać :)! Jak już pisałam kiedyś podczas maszerowania z kijkami pracuje aż ponad 90% mięśni w naszym ciele, również tych głębokich. Kilka kilometrów np. leśnymi ścieżkami z pewnością zaprocentuje i pozwoli uzyskać wymarzony wygląd nóg.

Aby treningi przyniosły jak najwięcej pożytku pamiętajcie, iż najważniejsze są urozmaicenia. Poniedziałek - bieganie, wtorek - fitness, środa - nordic walking, czwartek - bieganie itd. Mam nadzieję, że uda Wam się osiągnąć to, co zamierzacie ;). Trzymam kciuki i za chwilę sama biegnę na trening! :)




Komentarze

  1. A ja nadal czekam na Chodakowską dzień 2 ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aj...zapomniałam. Filifionka może być w poniedziałek? ..;/ pojechałam do domu na parę dni i nie wzięłam książki...

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tournee po krainie bajkowych widoków

Lekkie przekąski na uczelnię/ do pracy...

Jak się spakować na dłuższy wyjazd - praktyczne wskazówki