Smacznie, zdrowo, kolorowo!

W dzisiejszym poście kilka propozycji na smaczne i zarazem zdrowe posiłki, dzięki którym łatwiej Wam będzie uzyskać lub zachować wymarzoną wagę. Dieta wcale nie musi oznaczać kilkumiesięcznej katorgi i odmawiana sobie wszelkich przyjemności, najważniejsze to zachować we wszystkim umiar i zdrowy rozsądek. Od czasu do czasu można sobie pozwolić na na małe wyłamanie się od zasad, bo chyba lepiej zjeść kawałek gorzkiej czekolady lub owsiane ciastko niż całkowicie rezygnować ze słodkiego, a po kilku tygodniach zaśmiecać swój żołądek wszystkim co niezdrowe i niedozwolone w trakcie odchudzania. Poniżej kilka zestawów śniadaniowych oraz dań obiadowych i posiłków, które możecie zjeść na kolację. I jeszcze jedno...dietetycznie nie musi być wcale synonimem słowa niesmacznie. Przekonajcie się sami.


Śniadanie:

Propozycja nr 1

Potrzebne:

- 2 małe kromki ciemnego pieczywa z ziarnami słonecznika
- jogurt naturalny
- mała garstka obranych pestek słonecznika
- pestki dyni
- kilkanaście kulek suszonej żurawiny
- biały odtłuszczony twarożek

Przygotowanie:

 Do miseczki wlewamy jogurt naturalny i mieszamy go z białym twarożkiem. W ten sposób otrzymamy białą pastę. Chleb wkładamy do tostera i chwilę opiekamy, a następnie wyciągamy go i smarujemy przygotowaną wcześniej pastą. Posypujemy pestkami słonecznika, dyni oraz żurawiną. Otrzymamy pełnowartościowy posiłek, składający się m.in. z: białka, błonnika i węglowodanów.

Propozycja nr 2

Potrzebne:

- jogurt naturalny
- mrożone truskawki
- pestki słonecznika
- nektarynka

Przygotowanie:

Do blendera wlewamy jogurt naturalny i wsypujemy truskawki. Miksujemy, a następnie przelewamy powstały koktajl do szklanki. Dodajemy pestki słonecznika. Koktajl jest sycący i zapewni energię na kilka godzin. Oprócz niego można zjeść także nektarynkę.

Obiad:

Propozycja nr 1

Potrzebne:

- sałata
- papryka czerwona
- pomidor
- cebula
- ser feta
- pierś z kurczaka
- jogurt naturalny
- czosnek granulowany
- pieprz

Przygotowanie:

Myjemy paprykę i pomidory oraz kroimy je w kostkę. To samo robimy z sałatą, jednak nie kroimy jej, a rwiemy na kawałki. Obieramy i kroimy drobno cebulę (ale nie za dużo). Płuczemy pierś z kurczaka, delikatnie ją rozbijamy i zapiekamy (studenci - jeśli nie posiadacie w domu porządnej patelni lub piekarnika przekrojoną na pół pierś z kurczaka wkładamy do tostera i czekamy tak długo aż ładnie opiecze się z obydwu stron :)) ). Po upieczeniu piersi z kurczaka kroimy ją na kawałki. Przygotowujemy ser feta. Do osobnego naczynia dodajemy jogurt, wsypujemy granulowany czosnek i mieszamy. Powstaje lekki, dietetyczny sos. Wszystkie składniki wsypujemy do miski i mieszamy. Dodajemy sos.

Propozycja nr 2

Potrzebne:

- mała paczka mrożonych warzyw
- pierś z kurczaka
- pieprz
- słodka papryka (dla lubiących pikantne potrawy - chili)

Przygotowanie:

 Pierś z kurczaka myjemy i delikatnie rozbijamy. Smarujemy ją papryką i pieprzem i wkładamy do garnka do gotowania na parze. Gotujemy ok. 30 minut od zagotowania wody. Gotową pierś z kurczaka wyciągamy, wylewamy wodę. Pierś odkładamy na osobny talerz i przygotowujemy kolejną porcję wody w garnku do gotowania na parze. Gdy woda osiągnie temperaturę wrzenia dokładamy siteczko i wsypujemy do niego mrożone warzywa. Gotujemy je na parze (ja zawsze robię to na oko), aby sprawdzić, czy są już gotowe wkładamy widelec. Wyciągamy warzywa i dokładamy je do gotowej piersi z kurczaka.


Kolacja

Propozycja nr 1

Potrzebne:

- 1 brokuł
- jogurt naturalny
- czosnek granulowany
- odrobina pieprzu
- szczypta soli

Przygotowanie:

Najpierw usuwamy liście i twardą część łodygi. Można ją wyrzucić. Będziemy gotować tylko górną część warzywa. Brokuła płuczemy i dzielimy na małe różyczki. Gotujemy wodę i gdy osiągnie temperaturę wrzenia dodajemy do garnka szczyptę soli i warzywo. Gotujemy je ok. 5 minut pod przykryciem. Wyciągamy, odcedzamy. W osobnym naczynku przygotowujemy sos ( jogurt naturalny + granulowany czosnek). Brokuła kładziemy na talerz i polewamy powstałym sosem.

Propozycja nr 2

Potrzebne:

- jogurt naturalny
- otręby
- kilkanaście kulek suszonej żurawiny
- pestki dyni

Przygotowanie:

Jogurt wlewamy do miseczki i dodajemy do niego otręby, żurawinę oraz pestki dyni. Nic prostszego.:)) Lekko i dietetycznie - kolacja powinna być najskromniejszym posiłkiem.

Uwagi: W ciągu dnia powinno się jeść 5 posiłków w 3-4 godzinnych odstępach czasu, tak aby metabolizm pracował cały czas na najwyższych obrotach. Na drugie śniadanie oraz podwieczorek najlepiej zjeść jakiś owoc (banan i winogron najbardziej tuczą, więc z tym ostrożnie) lub garść orzechów/pestek dyni, która ma działanie odchudzające.








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tournee po krainie bajkowych widoków

Lekkie przekąski na uczelnię/ do pracy...

Jak się spakować na dłuższy wyjazd - praktyczne wskazówki