Kuchnia fit - zdrowe odżywianie przez cały rok :)

Witajcie po dość długiej przerwie:). Niestety pozagranice.com.pl przestało istnieć, ale z prowadzenia bloga rezygnować nie zamierzam. Zapowiadam więc powrót na starego dobrego blogspota:). Ostatnie miesiące były dla mnie czasem wielu zmian, ale od dziś postaram się pisać dla Was bardziej regularnie.

Jesień i zima to zazwyczaj ten czas w przeciągu całego roku, kiedy najbardziej tracimy motywację do treningów i zdrowego sposobu odżywiania. Krótkie dni i niskie temperatury skutecznie przykuwają nas do łóżka, ciepłego kocyka i długich seansów przed telewizorem. Czy warto jednak zaprzepaścić cały wysiłek włożony w uzyskanie formy, dobrego samopoczucia i satysfakcjonującej nas sylwetki dla powrotu do niezdrowego jedzenia i paru chwil lenistwa przed telewizorem lub komputerem? Ktoś mądry powiedział kiedyś, że "życie to codzienne wybory pomiędzy tym czego chcemy w danej chwili, a tym czego pragniemy naprawdę". Jeśli wprowadzasz do swojego życia zmiany postaraj się, aby były one zmianami na stałe, albo lepiej...nie staraj się, po prostu to zrób, bo chcieć to móc, a rzeczy niemożliwe nie istnieją :).

Fit kuchnia - nowe kulinarne eksperymenty 

Ostatnio postanowiłam trochę poeksperymentować w kuchni. Fit przepisy z kulinarnych książek i blogów wydawały się dość proste w przygotowaniu, dlatego zabrałam się do pracy. Pod spodem znajdziecie efekty mojej działalności oraz zdrowe produkty, które na stałe zagościły w mojej kuchni. Smacznego! :)



Płatki owsiane, nasiona szałwii hiszpańskiej potocznie zwane nasionami chia, otręby pszenne, wiórki kokosowe, miód z zaufanej pasieki, banan, rodzynki i żurawina. Wszystkie wyżej wymienione składniki wykorzystałam do stworzenia fit batonów. Idealne przed treningiem, na drugie śniadanie przy biurku w pracy lub w razie poczucia nagłego głodu ;). Może kształt nie wyszedł idealny, wybaczcie, cały czas się uczę :D.





A tak wygląda moja mała skrytka z przygotowanymi składnikami do owsianki. Otręby, nasiona chia, wiórki kokosowe, rodzynki. Czasami dorzucam jeszcze orzechy włoskie i suszone jabłka (nie za dużo, suszone owoce są kaloryczne).




Wersja na fit imprezy. Frytki warzywne z marchewki i pietruszki. Warzywa zostały przeze mnie pokrojone w słupki, skropione oliwą z oliwek i przyprawione ostrą papryką oraz majerankiem. Czasami dodaję również rozmaryn.


A teraz wersja na miły wieczór z psiapsiółą ;). Kurczak gotowany na parze z musem brokułowym i płatkami migdałowymi. Na deser jogurt typu greckiego z malinami, nasionami chia i syropem klonowym. Małą rozpustą pozostaje, widoczne w tle, różowe wino. Czasami można zgrzeszyć, oby nie było to jednak za często:).



Poniżej najzdrowsze masło orzechowe jakie udało mi się znaleźć na rynku. Bez cukru, soli, oleju palmowego i glutenu. 95% orzechów ziemnych. Pamiętajcie, iż prawdziwe masło orzechowe powinno ich mieć co najmniej 80%.



Mała fanaberia na wieczór. Mleczko kokosowe. Do dziś zastanawiam się jakim cudem udało mi się samej rozłupać ten kamień...




Zdrowie przez cały rok - bądź fit nie tylko "w sezonie"

Aby cieszyć się dobrym humorem, zdrowiem i sylwetką warto wprowadzić nowe nawyki żywieniowe na stałe. Stany depresyjne i połowa Twoich problemów odejdą w niepamięć. Trzymam kciuki aby udało Ci się wytrwać w swoich postanowieniach!

S

Komentarze

  1. Mniammm wszystko wyglada bosko
    http://beslimuk.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm aż zgłodniałam. Twoja miska do robienia owsianki jest identyczna z moją, z tą różnicą że nie dodaje wiórków koksowych, nie mogłam znaleść ich bez dwutlenku siarki

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wszystko przygotowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto eksperymentować z nowymi zdrowymi propozycjami na smaczne jedzonko, też tak lubię robić czasami są to udane eksperymenty a czasami nie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, rozłupanie orzecha, do takiej postaci, jak na obrazku..... Kilka razy przewinęłam i powiększyłam, by się upewnić, czy to jednak nie jakieś naczynie:). Super! Mleczko kokosowe zawiera witaminy C, K oraz kompleks witamin z grupy B, a także wapń, magnez, żelazo, fosfor, potas, sód, mangan i miedź. Idealne urozmaicenie diety!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tournee po krainie bajkowych widoków

Lekkie przekąski na uczelnię/ do pracy...

Jak się spakować na dłuższy wyjazd - praktyczne wskazówki